top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Vakantie

Het is vakantie! Dat is voor mij niet speciaal, want ik heb al een half jaar geen job, maar T heeft vrijaf en dan voelt het echt als vakantie. Alsof dat niet leuk genoeg is, hebben we ook bezoek uit België. Een primeur en een extra reden om volop te genieten.


De vrienden zijn in New York vertrokken voor een road trip. We ontmoeten elkaar in Charlotte, een stad in North Carolina (op 2,5 uur rijden van Augusta). De Queen City is absoluut een bezoek waard. T en ik doen er twee mooie hikes en we gaan naar het Bechtler Museum of Modern Art. We hebben geluk, er is een tentoonstelling: Europe in the age of Picasso. Klein, maar knap en een aanrader. 's Avonds komen de vrienden aan en uiteraard hoort daar lekker eten bij. De volgende dag staat er een bezoek aan dé publiekstrekker van Charlotte op het programma: de NASCAR Hall of Fame. Ik heb een brede interesse, maar auto's ... Eerst had ik een grijze, toen een blauwe, daarna opnieuw een grijze en momenteel een rode. Ze hebben wielen en brengen me van punt A naar punt B. Verder interesseren ze me geen moer.

Ik besluit dus om asociaal te zijn en ga in mijn eentje naar The Mint museum. Het is een allegaartje van stijlen, maar de moeite: Warhol en Dali hangen er naast lokale schilders. Een aantal foto's intrigeren me en er zijn ook mooie meubels en glaswerk.

Waarschijnlijk moet ik vermelden dat er een goede simulator is in NASCAR en dat je er mooie auto's kan zien. Ik weet niet welke kleuren ...


Daarna is het hoog tijd om onze vrienden Augusta te laten zien. We gaan kajakken en bijlwerpen en sturen hen naar het park tegenover onze deur. Jammer genoeg laat onze huisalligator zich niet zien en moeten ze genoegen nemen met twee kleinere exemplaren. Het is pokkewarm en heel vochtig, ideaal voor een BBQ bij het zwembad.

Het leukste van allemaal vind ik het gezelschap. Bijpraten. Vlaams praten. Tussendoor toch, want de vrienden spreken onderling Frans. Wij dus ook, afgewisseld met Nederlands en als mijn lokale bestie op bezoek komt ook Engels. Hoewel de bestie Duitse roots heeft en de vriendin-op-bezoek is Portugees. Multilinguïstisch en een veelvoud van leuk is een passende omschrijving.

Maandag verkennen we samen Charleston en daar splitsen onze wegen. De vrienden rijden terug naar NY, T en ik gaan zuidwaarts naar Savannah.


Vrienden, cultuur en natuur overgoten met lekker eten en aperitief, meer heeft een mens niet nodig voor een geslaagd verlof. Begin augustus gaat T naar Europa voor zijn job en is de grote vakantie hier gedaan. Waarschijnlijk ook voor mij, want ik kan starten als substitute teacher. Daarnaast heb ik volgende week een sollicitatiegesprek voor een job in een school in een 'slechte' buurt met een bad ass reputatie. De lokale vriendinnen hebben me al verwittigd om daar zeker niet te gaan werken omdat het er 'gevaarlijk' is. Ik hoop dus dat ik daar kan starten!


x

V




121 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Commentaires


bottom of page