top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Tingele klingele bel

Aanstaande maandag vertrek ik naar België voor 25 dagen. Dat leek me een prima idee toen ik het boekte, maar nu het bijna zover is, heb ik mijn twijfels. Ik weet niet of ik naar huis ga, op vakantie vertrek of vrienden en familie ga bezoeken. Sowieso zal het vreemd zijn om thuis geen huis te hebben. Voor mij geldt: mijn thuis is waar mijn T staat. Bijgevolg is meer dan drie weken best lang.

Uiteraard verheug ik me ook: logeren bij familie, op vakantie met de tantes, ontbijten met mijn nicht, feesten bij vriendinnen, ... Gezellig wordt het ongetwijfeld!


T is niet de enige die ik ga missen als ik in België ben. Ik hou van mijn leventje hier. Meer en meer besef ik dat 'missen' een onderdeel is van wonen in het buitenland. Gelukkig heb ik daarvan (tot nu toe) niet veel last gehad. Ik ben wel altijd trots als ik een Vlaamse gewoonte kan integreren in mijn Amerikaanse leven. Zo ga ik sinds een paar weken met de fiets naar de supermarkt. Zalig vind ik dat! Dat dat me een excentriekeling maakt, neem ik er graag bij.

Naast vreemde blikken, heb ik volgende dingen al ervaren op mijn fietstochtjes:

  • een wandelaar die zijn gsm controleert als ik voor de derde keer bel omdat fietsgerinkel hem volstrekt vreemd is (I thought I heard a funny sound ...)

  • een mevrouw die een foto neemt van mij op mijn fiets aan de inkom van de supermarkt

  • een meneer die aanbiedt om mijn fiets in zijn pick-up te leggen en me naar huis te rijden (niet zeker of ik touche had of dat hij een arm, oud vrouwtje wilde helpen)

  • een passagier die van verbazing haar gsm laat vallen als ik aan een verkeerslicht met mijn fiets naast hun auto ga staan

De 'begroeter' aan de inkom van Walmart (ja, dat is een job hier) zei me vanochtend dat ik mijn fiets niet binnen mocht stallen. Ik vroeg hem waar de fietsenparking was. Hij zei me dat er maar zelden iemand met de fiets boodschappen komt doen. "Usually it's only people who can't afford to buy a car that come by bike." Hij bekeek me van top tot teen en wat zou ik mezelf graag door zijn ogen gezien hebben ...


Als jij me met eigen ogen wil zien, kom dan mee wandelen op zondag 21 mei om 10u30 in de Beerse bossen. Meer info & inschrijven via Facebook. Tot binnenkort!


x

V


P.S.: Merci aan Andrew Huang ft. Side Pony Nation voor hun muzikale bijdrage aan mijn filmpje!


166 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page