top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Swamp smell

Vorige week gingen T en ik naar de bank voor een autolening - leningen zijn cruciaal om een goede credit score op te bouwen. Daarna reden we naar een garage voor een testrit met het tweedehands Kia'tje dat ik online gevonden had. Alles bij elkaar duurde dat twee uur en het resultaat was een auto. Een geslaagde donderdagavond.


Vrijdagochtend mocht ik de auto al ophalen. Tyler - de verkoper - en ik brachten de huurwagen

terug naar de luchthaven. Tyler had een vlotte babbel en leerde me dat Amerikaanse werknemers maar tien dagen vakantie hebben op een jaar . Vaak moeten ze ook werken op feestdagen en in het weekend zonder dat ze daarvoor compensatie krijgen. Mijn motivatie om hier een job te zoeken vloog het raam uit ...

Ik vond dat ik Tyler ook iets moest leren, dus legde ik uit dat mac & cheese ongezond is en dat kaas GEEN groente is. Ik ben niet zeker dat hij me geloofde. Waarschijnlijk dacht hij: 'Crazy Belgians'. Ik dacht alleszins 'Stupid Americans'.


Trots als een gieter ging ik 's avonds T ophalen met onze (voor ons) nieuwe Kia Soul. Toen T instapte, zei hij onmiddellijk dat het stonk in de auto. Ik was me van geen kwaad bewust, want mijn neus zat potdicht (nog steeds die verrekte Duitse snotvalling). Bij thuiskomst nam ik een uitgebreide douche.

De oorzaak bleek echter niet bij mij te liggen, maar bij onze Kia. Dat vermoedde ik al, maar wist ik pas zeker toen ik zondag eindelijk terug in staat was om normaal te ademen en het zelf rook.

Ook T's collega merkte op dat de auto een geurtje had. We spendeerden een hele rit van en naar een café met gissen wat de stank veroorzaakte. De uitkomst was dat het niets eetbaars was en ook geen dierlijke of menselijke uitwerpselen of lichaamssappen. Wat het wel was, bleef een raadsel.


Maandagochtend belde ik naar Tyler, die voorstelde om onmiddellijk naar de garage te komen. Op een uurtje tijd zou het interieur opnieuw (kosteloos) gereinigd worden en zou onze auto als nieuw zijn. Ik reed dus met een goed humeur en open ramen naar de garage. Daar aangekomen, zei Tyler dat de carwash die dag was volgeboekt en dat ik een gratis vervangwagen kreeg.

Intussen zijn we vier dagen verder. Gisteren kreeg ik te horen dat er een waterlek is in de auto. Ze proberen de oorzaak daarvan uit te vissen (voorruit of passagiersdeur) en houden me op de hoogte. Ik kan je verzekeren dat stilstaand regenwater op een tapijtje van gympenzweet en teenkaas ranzig ruikt.

Benieuwd wanneer ik onze auto mag ophalen. Hopelijk ruikt hij dan naar lente en bloemetjes, zoals alles hier. Inderdaad: het is volop lente in Augusta. Vandaag is 82 graden (82°F = 28°C). Ik heb een klein paniekske als ik denk aan de temperaturen in de zomer. Voorlopig is het echter genieten.


x

V



162 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

댓글


bottom of page