top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Spanje (Palencia)

Toen ik op mijn achttien op kot ging in Mechelen ging de wereld voor me open. Opeens ontmoette ik gelijkgezinden. Mensen die mij echt begrepen en waarbij ik helemaal mezelf kon zijn. Een zalige tijd waaraan ik mijn drie kotvriendinnen heb overgehouden. We kennen elkaar al bijna dertig jaar en omdat we drie jaar samen een kot deelden, voel ik me onmiddellijk thuis als ik bij hen ben. Vaak zien we elkaar niet. Na Mechelen woonden we in verschillende uithoeken van België. Een decennium later verhuisde één van ons naar Spanje en werd het nog moeilijker om af te spreken. Nu ik in de VS woon, is het hek helemaal van de dam.


Het was anderhalf jaar geleden dat ik mijn Spaanse kotvriendin nog gezien had, dus besliste ik om mijn bezoek naar België om te ruilen voor een vakantie in Spanje. Slimme beslissing, want we misten elkaar echt. Er was geen draad om op te pakken, want samenwonen en plezier maken gaat vanzelf. Haar twee dochters beschouw ik als mijn nichtjes en ook met hen had ik eindelijk tijd om bij te praten. De logeerpartij in hun huis in Matamorisca werd onderbroken door een weekendje naar Asturias.

Een kotvriendin, twee geweldige nichtjes, een lieve hond, veel lekker eten, schitterende wandelingen en ontelbaar plezier is het ultieme recept voor een fantastisch weekend. Erna gingen we terug naar huis en morgen gaan de nichtjes hun eigen weg. Mijn Spaanse bestie en ik vertrekken naar Madrid op citytrip. Daar pikken we de derde kotvriendin op in de luchthaven. Nummer vier is niet van de partij, want die vertrekt naar China. Afspreken met vier vrouwen uit drie landen is niet evident ...


Dat Madrid geweldig zal zijn, is zeker. Mijn koffer zal gevuld zijn met herinneringen als ik naar huis ga. En ook met chocola, Lays Oven Baked chips, Rituals-producten en nieuwe stapschoenen. Uiteraard ook met souvenirs voor het thuisfront. En twee nieuwe tattoos in plaats van eentje. Benieuwd wat T daarvan vindt ...

Maar zover zijn we nog niet. Eerst een dol meidenweekend in Madrid. Eén van ons wordt dit jaar vijftig naar 't schijnt. Ik heb er moeite mee om dat te geloven, want als wij samen zijn, zijn we terug een beetje op kot. De geest blijft eeuwig jong! Voor het lijf heb ik anti-kater-pillekes gekocht in Walmart. Hoe dat afloopt, hoor je later wel. Hier alvast het filmpje van (alweer) een vakantie van mij.


x

V



94 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Komentarze


bottom of page