top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Southern style

De gustibus et coloribus non est disputandum (met dank aan mijn moeder die me verplichtte twee jaar Latijn te volgen). Plus ik ben voorstander van je eigen stijl volgen en wie ben ik om te oordelen?

Los daarvan: jezusmina, de interieurstijl hier is spuuglelijk! Nu ben ik zelf alles behalve een binnenhuisontwerper en - op dit vlak - niet veeleisend. Toch vind ik het erg moeilijk om hier mooie en/of betaalbare spullen te kopen.


Het begon met een slaapkamer - in de derde winkel kozen T en ik de minst lelijke uit en die valt best mee. Foto's volgen, want er was niets in stock. Aanstaande woensdag leveren ze de spiegel en het dressoir. Het bedframe volgt in mei (!).

Het matras en bijhorende boxspring werden afgelopen dinsdag geleverd. T was uiteraard op zijn werk, dus ik liet twee vriendelijke leveranciers binnen. De mannen waren - net als het bed - kingsize en met een hoge aaibaarheidsfactor. Ik verwelkomde hen vriendelijk en hielp hen - tot hun ontzetting - met het dragen van de spullen. Uiteraard vroegen ze me waar ik vandaan kwam op het moment dat ik mijn mond opendeed. Ze hadden nog nooit van België gehoord, maar Brussels kenden ze wel.

Ik ondertekende een boel papierwerk en moest ook een tevredenheidsformulier invullen. Ik stelde voor om te noteren dat ze opslag verdienden. Dat vonden ze erg grappig en een goed idee. Bijgevolg schreef ik 'Give them a raise' op het blad. Toen de leverancier dit zag, kon hij niet geloven dat ik dit echt gedaan had.

'Only way them is ever giving me a raise, is by placing me on a forklift,' grapte hij. Na twee keer herhalen verstond ik hem (mijn Engels is goed, maar het taaltje hier is erg plat en binnensmonds) en kon ik meelachen.

Ik liet hen vrolijk uit en hoorde de ene man tegen de andere zeggen: 'Them Belgians is hard to understand, but them sure is funny.'

Mijn bijdrage aan onze goede reputatie is bij deze geleverd.


Verder is alles hier - de mensen, ons nieuwe bed, de auto's, de winkels, het aanbod in de winkels - huge. Toen ik beddengoed ging kopen, was er dus keuze zat, maar niet naar mijn smaak en - net als alles hier - peperduur. Na heel wat zoeken en Macy's afgeschreven te hebben, vond ik in de koopjesafdeling van Dillard's een unikleurige overtrek. Tevreden repte ik me naar de kassa om daarna naar Walmart te gaan voor de andere boodschappen. Tot mijn ontzetting zag ik daar beddengoed dat de helft kost.

Als je ooit deze kant op komt: Walmart & Target is the way to go. Reken wel 1,5 uur voor je alles gezien hebt en iets soberdere spullen gevonden hebt - tenzij je natuurlijk kickt op country living southern style.


Het voordeel van al die grootsheid is dat er ruim voldoende plaats is voor natuur en groen. Tussen alle drukte door ga ik wandelen. Sitting on the dock of the bay, wasting time is voorlopig nog toekomende tijd.


x

V



193 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

תגובה אחת


jef.lenaerts
06 בפבר׳ 2023

Evy, iets zegt me da we nog veel plezier gaan beleven aan je blog!😜👍

לייק
bottom of page