top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

See you later alligator

Het is zover: ik heb het balen. En geen klein beetje. Net een mail gekregen van de substitute teacher organisatie: 'Good morning, so you will actually need to have the degrees translated and turn them into us. I will put a list below of those services.' Ben je serieus? Waarom zeiden ze me dat niet direct toen ik het vroeg?

Wat mij betreft, is het simpel. Als je mij een vraag stelt en ik weet het antwoord, geef ik je dat. Als ik het niet weet, zeg ik dat eerlijk. Als ik niet zeker ben, zeg ik hoe ik denk dat het is, voeg ik daaraan toe dat ik niet zeker ben en stuur ik je door naar iemand die het wel weet.

Zo werkt het hier dus niet. Alles is easy en no problem tot puntje bij paaltje komt. Dan mag paaltje er niet in. G*vermiljaarderottekl*! Het wubbe krijg ik ervan. Het vliegend schijt. K* met peren.


Et voilà, dat lucht op. Soms moet een mens even ventileren - vooral ik heb daaraan VEEL behoefte. Gezien T in Europa is, krijgen jullie even je bak vol.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben nog altijd blij dat ik hier ben. Nog geen minuut spijt gehad van mijn beslissing. Maar ik heb er echt een rothekel aan als mensen niet gewoon zeggen waar het op staat. Dat is toch niet moeilijk? South Carolinianen, South Caroliniërs, Georgianen? Bless their heart!


Gelukkig vertrek ik morgen op weekend met een Duitse vriendin die ik hier ontmoet heb. Even weg. Met een Europeaan. Deutsche Gründlichkeit, I love it! Lekker voorspelbaar, rechtdoorzee en in your face.

De Amerikanen mogen wat mij betreft even Mars gaan verkennen. Of gaan zwemmen in het park hier recht tegenover, waar het wemelt van de alligators.


Om af te sluiten in schoonheid wat meer natuurkiekjes. Ik krijg er geen genoeg van; hopelijk jullie ook niet. Zal ik nog eens vermelden dat ze allemaal genomen zijn op maximum 4km van mijn deur? Vliegtickets zijn duur, maar ik raad je een bezoekje aan. Zeker deze tijd van het jaar. Vandaag is het - na een koude week van gemiddeld 16 graden - terug een aangename 26 graden.

Daar voeg ik nog aan toe dat ik geen enkele alligator twee keer gekiekt heb. Het zijn allemaal verschillende vriendjes. (Praktische tip: dubbelklikken op de foto's, anders zie je mama alligator niet helemaal omdat ze te lang is :-)

Als je meer auditief bent ingesteld, luister dan naar de vogeltjes in het filmpje.


x

V



160 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page