top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Ontmoetingen

Kijk eerst naar het filmpje:

Zo eindigt onze eerste Amerikaanse vakantie. Dat het de moeite waard was! Mijn verwachtingen waren hoog, maar zijn alsnog overtroffen. Beren hebben we niet gezien, wat ik jammer vond tot onze ontmoeting met de slang. Toen besefte ik dat het idee soms beter is dan de realiteit, want ik ben geen held.

Achteraf bleek dat het een green garter snake (groene kousenbandslang) was en onschuldig, maar dat wisten we niet toen we het beest moesten 'trotseren'.


Aan de Upper Whitewater Falls ontmoetten we Steve en zijn partner in crime. Allebei geboren en getogen New Yorkers. Steve was er jarenlang gids en geniet nu van zijn pensioen. Hij woont in Queens, maar elk excuus om downtown te gaan, is goed voor hem. Als je ooit een trip naar NY plant, weet het me te zeggen, want ik ken er dus een gratis gids met een sprankelende persoonlijkheid en goed gevoel voor humor:

I've been married for 50 years, but it feels like 5 years ... under water ...


Als Kempenaar vind ik het normaal om een babbeltje te doen met onbekenden (of op zijn minst een goeiedag te zeggen). Dat is hier ook zo en I love it. Zo veroveren, na de natuur, ook de locals een plaatsje in mijn hart. Overal waar je komt, zijn ze blij om je te zien en nieuwsgierig naar waar je vandaan komt. Iedereen die een zinnetje Frans spreekt, is trots om het te laten horen - ik begrijp het vaak niet, maar dat zal aan mijn gebrekkige kennis liggen en niet aan hun accent.

Ik sta er versteld van hoeveel mensen België al hebben bezocht. Tot nu toe enkel complimenten gekregen over ons landje en dat is fijn. Ben ik blijkbaar toch een beetje patriottisch ...


Afsluiten doe ik met een gesprek over België tussen mezelf en een dame van de wandelclub.

She: "I've visited Belgium."

Me: "Where did you go?"

She: "Belgium."

Me: ...

Me: "What did you visit?"

She: "The Adam."

Me: "The Adam?"

She: "The Adam with the big balls."

Me: ROFLMAO

Me: "Do you mean the Atomium?"

She: "Yeah! That's the one."


De groeten daar, uiteraard ook aan de Adam!


x

V

120 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page