top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Housewarming

Twee weken woon ik intussen in Augusta. Hoog tijd voor een housewarming. Gezien de afstand is het een online feestje. Schenk jezelf een wijntje in - er is ook koffie en thee - en neus lekker rond in onze nieuwe woning.


Ons appartement is op de vierde verdieping. De lift maakt angstaanjagende geluiden, dus ik loop veel trappen.

De eerste meubels die ik hier kocht, waren twee barkrukken. Zoals je ziet, zijn die te hoog, dus niet comfortabel. De container met onze spullen arriveert pas op het eind van de maand, dus na een week krukzitten, investeerde ik in een plooitafel en twee klapstoelen. Die vrolijken de living gelijk op... De wasmachine, droogkast, koelkast, diepvries, vaatwasser, oven en magnetron zitten gelukkig bij in de huur. Anders moest ik samen met een boel vuil ondergoed in bad.

Onze slaapkamer - zonder bedframe, dat komt pas in mei - is nieuw. De inloopkast naast onze slaapkamer is exclusief van mij, de badkamer mag T wel gebruiken.

De logeerkamer met aanpalende badkamer gebruiken we niet. De (kleine) kleerkast is van T.

Er is nog een bergkast waarin mijn nieuwe stofzuiger en stoommachine staan. Handig ding! Vandaag gekocht en getest. Ik vond nergens een ordinaire aftrekker of dweil. Ben ik blij om, want zo'n stoommachine gaat veel sneller en swingt lekker mee.

Ik besef nu dat ik geen foto genomen heb van ons terras, maar het is intussen donker buiten. Dat moet je er zelf bij verzinnen dus.


We leven in een groot appartementencomplex, dus we hebben veel buren. Mag je raden wie ik wel en niet wil leren kennen op basis van hun voordeur.

Uiteraard hebben we een brievenbusje en zijn er ook gemeenschappelijke ruimtes. Er is een grote leefruimte en een cybercafé. Daar vertoef ik soms als mijn derrière behoefte heeft aan een zetel of een betere stoel. Meestal ben ik er alleen of zijn er een paar studenten, die goeiedag knikken, maar allemaal ingeplugd zijn en dus niet aanspreekbaar.

De fitnessruimte is groot. De enige persoon die ik er al gezien heb, was ik zelf en dat was ook nog maar één keer. De pingpongtafel heb ik nog niet geprobeerd, want dat is moeilijk in je eentje (en ik heb geen balgevoel - hoewel T daar wellicht anders over denkt).

Het is hier momenteel gemiddeld twintig graden en wisselend bewolkt. Dat is aangenaam, maar het zwembad is voorlopig nog dicht.

En, last but not least, is er een grote parking - met slagbomen op afstandsbediening - waarop ook een carwash staat. De foto heb ik echter genomen omdat naast de carwash een afvalcontainer staat waarin AL HET AFVAL MOET. Glas, papier, verf, etensresten, plastic: alles op één grote hoop. Ik vind het vreselijk en heb elke keer het gevoel dat ik aan het sluikstorten ben. Niet cool, maar weinig aan te doen.

Als je liever een real life housewarming hebt, ben je zeer welkom. Vanaf maart staat er - hopelijk - een bed in de logeerkamer.


Afsluiten doe ik met spannend nieuws: morgen ga ik wandelen met 'The Healthy Women of Augusta', een groep die ik op een website vond voor mensen die nieuwe mensen willen leren kennen. Nu vind ik mezelf prima gezelschap, maar ik kijk er toch naar uit om eens met iemand anders te praten. Daarom heb ik me ingeschreven bij deze wandelclub (en ook bij een boekenclub).

Ik heb dus morgen een blind date met 36 vrouwen. Dat lijkt misschien eng, maar ik ben extreem extravert en nooit verlegen. Komt helemaal goed - tenzij de dames van de DMV ook meewandelen...


x

V




228 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 Comment


Annick Laenen
Annick Laenen
Feb 11, 2023

Mooi appartement, mooi sportcomplex, ook mooie/interessante buren?

Like
bottom of page