top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Happy Halloween?

Ik ben geen fan van feestdagen en ik heb een hekel aan mijn huis 'versieren'. Wat mij betreft is het uit den boze om een boom (of bloemen of whatever) te kappen/plukken om die daarna in je huis te zetten zodat je ze verder kan zien doodgaan. De lijken decoreren met slingers, ballen of eieren vind ik helemaal onbegrijpelijk, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb nu eenmaal een aparte visie op het leven en onze maatschappij. Ik heb er geen problemen mee dat anderen helemaal losgehen en met volle teugen genieten van al die 'gezelligheid', zolang er maar niet verwacht wordt dat ik eraan meedoe.


Uiteraard is het hier in Georgia niet anders dan in België. Of beter: het is hetzelfde, maar grootser en over the top. In Walmart is het al een maand Halloween in elke afdeling en sinds vorige week hebben ze achteraan in de winkel een hele kerstmarkt uitgekotst. Ik heb alvast een hoop Halloweencandy ingeslagen, want ik heb geen idee hoeveel trick or treaters er zullen passeren aan ons nieuwe huis. Uiteraard deel ik chocola uit, want of ik fan ben of niet, doet niet ter zake. Tradities hou je in ere, ik ben geen gierige pin en als Belg moet het chocola zijn.


De vraag is nu of er tegen het einde van de maand nog chocola over zal zijn. Afgelopen zaterdag stond de snoepmand in ons appartement zodat onze verhuiscrew tussendoor kon snacken. (Ja! Huis gekocht! Bye bye appartement!) Ze hebben hard gewerkt en weinig gesnoept. Ik heb ook zwaar labeur verricht, maar veel chocola gegeten. Zondag, maandag en dinsdag was het uitpakken, twee maal per dag naar Walmart om allerhande dingen te kopen, te assembleren en te installeren en dan had ik natuurlijk af en toe wat suiker nodig. Gisteren zei ik: genoeg gesnoept! De excuses zijn op. Ik had beter gezwegen, want de pool guy - ingehuurd door de vorige eigenaars om een nieuwe liner te installeren - was intussen al vijf dagen bezig in plaats van één dag. En serieus ... Ik heb nog nooit een grotere prutser gezien - en nog nooit een afschuwelijker of groter bouwvakkersdecolleté, maar dat compleet terzijde. Intussen heb ik mijn pool guy laten komen, want het ging van kwaad naar erger. Hij werd bleek toen hij het resultaat zag: de liner zit vol rimpels onderaan - een absolute no-go, er zit een gat waar er geen hoort te zijn en hij is op twee plaatsen gescheurd en aan elkaar geplakt. Exit prutser dus, maar dat blijkt niet zo eenvoudig te zijn. Mijn voormiddag heb ik besteed aan bellen met de oude pool guy, de realtor, de advocaat, T en de vorige eigenaar. Dit verhaaltje krijgt waarschijnlijk nog een vervolg en hoogstwaarschijnlijk geen happy ending.


Feestdagen, ik ben er niet zot van. Halloween kan me helemaal gestolen worden. Ik vraag me dus af waarom ik ongewild meespeel in een Halloween Horror Poolstory ...


x

V





132 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page