top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Great Smoky Mountains

We waren nog niet uitgepakt of we pakten al terug in: van vrijdag tot woensdag zijn T en ik samen met mijn lokale bestie op vakantie geweest naar de Great Smoky Mountains, een gebergte op 4 uur rijden ten noorden van Augusta. T en ik zijn niet graag onderweg, dus we verdeelden de rit in twee etappes met een stevige wandeling tussendoor. Op de heenweg stopten we in Tallulah Gorge State Park voor onze meest avontuurlijke hike tot nu toe met als kers op de taart sliding rock. Er geraken is een technisch hoogstandje, maar absoluut de moeite waard! Op de terugweg was Paynes Creek Park aan de beurt: een mooi meer waar de voorste wandelaar een stok nodig heeft om beestjes af te weren ...


De Great Smokey Mountains zelf zijn heel uitgestrekt. Onze AirBNB was in Bryson City, een prima uitvalsbasis voor adembenemende wandelingen. Uiteraard hebben we heel wat hoogtemeters gehaald, maar elke stap was de moeite waard. Heb ik al eens vermeld dat de natuur hier fantastisch is? In Augusta is het nog nazomer, in de bergen was het al herfst. Compleet onverwacht - en bijgevolg vestimentair ondoordacht - vonden we zelfs wat ijs op de takken van de Appalachian Trail (waarvan we maar liefst zeven mijl gedaan hebben ...). De kleuren van de bladeren in combinatie met bloeiende bloemen, watervallen, bossen en rotsen zijn niet te beschrijven. Top of the bill was de enorme kudde wilde wapiti's - waarvan wij dachten dat het elanden waren omdat we het verschil niet kenden tussen een moose en een elk. Beren leven er ook, maar die hebben we niet gezien. Of dat goed of slecht is, zal ik pas weten nadat ik er eentje tegenkom.


Genoeg gezeverd, want morgen start een nieuwe (thuis)werkweek. Uiteraard is er een filmpje! Afsluiten doe ik met de slogan van het moment: it's fall y'all!


x

V



126 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page