top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Goeie training

(Ma, deze blog niet lezen. Hier alles prima. Ik ben voorzichtig. x)


Gisteren wilde ik een lange wandeling maken langs het wandelpad vlakbij ons appartement. Op één of andere manier was ik echter na vier kilometer terug thuis, dus dat viel tegen. Ik had geen idee hoe dat kwam, want ik heb GEEN ruimtelijk inzicht. Ik volgde gewoon het pad, dat naar mijn gevoel rechtdoor ging, maar toch lusvormig bleek te zijn.


Vanochtend was het mooi weer, dus ging ik joggen. Ik heb - of maak - eindelijk terug tijd om te sporten. Dat is nodig, want mijn conditie is zoek en mijn spieren zijn veranderd in pudding.

Om te vermijden dat ik twee keer het rondje van vier kilometer moest lopen, nam ik vandaag een andere weg. Het was mooi weer en ik liep lekker. Na zes kilometer besliste ik om op mijn app te kijken hoe lang de lus nog was die ik wilde maken. Dat viel behoorlijk tegen: ik zat nog niet op de helft. Daarom besliste ik om de rest te wandelen. Op mijn gsm stopte ik de 'hardloopsessie' en startte een 'wandelsessie'.

Geen goed idee: een paar minuten later besefte ik dat ik daardoor een nieuw beginpunt had ingesteld. Om een ingewikkeld appverhaal samen te vatten: ik had geen idee hoe ik verder moest en was dus verloren gelopen.

Nu panikeer ik niet snel: Google maps is mijn vriend. Maar die leidde me van het wandelpad naar de straat. Geen optie, want in Augusta zijn bijna nergens voetpaden, wat best gevaarlijk kan zijn. Pas toen realiseerde ik me dat ik aan de andere kant van de wereld woon en hier niemand ken. Behalve T, maar die is een hele week in Duitsland. Ik had geen eten, drinken of geld mee. Bovendien liet mijn gsm me weten dat de batterij bijna leeg was. Dat maakte het best spannend.

Omkeren was de beste manier om terug thuis te raken. Ik overtuigde mezelf dat ik nog wist hoe ik gekomen was waar ik was. Of toch bijna. Ik stapte goed door en maakte foto's van boompjes en beestjes om me af te leiden (waarna ik telkens mijn resterende batterij controleerde).


12,5 kilometer en 106 minuten later was ik terug thuis. Niet slecht voor iemand die terug in vorm probeert te raken, toch?

Morgen ga ik opnieuw op pad. Ik overweeg wel om mijn gsm op te laden en om een snack, een flesje water en wat geld mee te nemen.


(Ma, als je dit toch gelezen hebt en nu - nog meer dan anders - wakker ligt van ongerustheid: ik had je verwittigd. Weet je gelijk van wie ik dat heb: niet doen wat mensen tegen me zeggen. ;-)


x

V


187 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 Comment


Nalini Natascha Sas
Nalini Natascha Sas
Feb 07, 2023

😂😂😂

Like
bottom of page