top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Geen master(s) in golf

De Masters; ik had er nog nooit van gehoord voor ik hier kwam wonen, maar dat is te wijten aan het grote gat in mijn cultuur. Sinds 1934 is Augusta de eerste volledige week van april het mekka van de golfwereld. De Masters is één van de vier Majorgolftoernooien waarin de grote namen strijden voor het befaamde green jacket.


Golf is niet mijn ding, maar ik had mezelf voorgenomen om 'eens te gaan kijken'. Dat was voor ik wist dat een inkomkaartje voor de Masters $1950 kost - en dan moet je nog je eigen plooistoel meenemen ook. Je gsm laat je thuis, want foto's nemen of filmen is ten strengste verboden. Over de koppen lopen is evenmin een hobby van me, dus de kans dat ik ooit te bewonderen ben op de Masters is erg klein.

Dat wil niet zeggen dat de Masters ongemerkt aan mij zullen voorbijgaan. Komende week zullen dagelijks 40.000 mensen het toernooi bezoeken en meer dan 1.500 privéjets zullen landen op Augusta's kleine luchthaven. De locals verlaten de stad en verhuren hun huis voor exuberante prijzen zodat al die bezoekers een bedje hebben.

Zelf heb ik genoeg eten en drinken gekocht om in lockdown te gaan als de drukte uit de hand loopt. Ik zou mijn camera kunnen nemen om bekende golfers te spotten, maar ik ken slechts één golfer (Tiger Woods) en heb geen idee hoe hij eruit ziet ...


Begin maart dacht ik dat het een goed idee was om mijn CV op te sturen naar de organisatie, want werken op de Masters leek me wel leuk. Je kandidatuur moet echter maanden op voorhand binnen zijn. Het toernooi is een geoliede machine die alles tot in de kleinste details regelt. Er zijn zelfs entertainers op de toiletten die ervoor zorgen dat de wachtrijen en de eigenlijke boodschappen vlotjes verlopen.


Kortom, de Masters is voor mij een golf die deze week 'mijn' stad zal overspoelen terwijl ik - hopelijk in alle rust - schrijf aan mijn eerste Engelstalige kinderboek. Tegen volgend jaar hoop ik een huis gekocht te hebben en dat te verhuren; dan kunnen T en ik met het geld lekker op vakantie. Als dat niet lukt, ga ik werken op de Masters. Trilingual restroom stand up comedian is een coole jobtitel om toe te voegen aan mijn CV.


x

V


P.S.: Ook in niet-Masters-tijden zijn golf en golkarretjes alomtegenwoordig in het straatbeeld.






124 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 Comment


Annick Laenen
Annick Laenen
Apr 03, 2023

Meer golfkarretjes dan fietsen 🤔

Like
bottom of page