top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Educational Rockstar

Voeg hier tromgeroffel, trompetgeschal, gejuich en applaus in: ik ben substitute teacher! Op 18 maart schreef ik dat het over een paar dagen zover zou zijn, maar ik had geen rekening gehouden met het tijdsverschil in Amerika ... Anyway: hoera! Ik kan eraan beginnen. Over een paar maanden welteverstaan, want de grote vakantie is hier al gestart. Bovendien moet ik eerst uitrusten van al die noeste arbeid (om het cliché van de luie leerkracht te bevestigen). Sinds gisteren heb ik toegang tot het online platform voor vervangende leerkrachten. Ik ben heel benieuwd hoe het er op Amerikaanse scholen aan toe gaat en of het mijn ding zal zijn.


Over hoogtes gesproken: ik heb weer losse eindjes gecreëerd. Een paar korte updates:?en moet ik niet. Toch vind ik het spannend - angstaanjagend is een beter woord. Ik heb er al van wakker gelegen. Wat als ik moet vervangen in het eerste leerjaar van een basisschool? Kleine bengels vind ik absolute horror. Het is mogelijk dat ik - op zijn Dora's - na een paar uur door het schoolgebouw ren en "Save me! Save me!' krijs. Geef mij maar oudere leerlingen. Maar wat als ik wetenschappen moet begeleiden? In heel mijn schoolcarrière heb ik nooit een voldoende gehaald voor fysica, ik weet de ballen van chemie en biologie kan ik enkel in de praktijk. Over Amerikaanse geschiedenis en aardrijkskunde weet ik niets, Spaans spreek ik niet en handig ben ik evenmin. Waar ben ik aan begonnen? Idealiter kom ik terecht bij 13-jarigen die een hekel hebben aan school en lezen en mag ik daar literatuur geven. Of mag ik vervangen bij het handjevol studenten dat Frenglish - of is het Franglais? - volgt en kan ik hen imponeren met mijn rollende RRR. Ik hou jullie op de hoogte!


Over hoogtes gesproken: ik heb weer losse eindjes gecreëerd. Een paar korte updates:

  • Naar de supermarkt fietsen doe ik niet meer. Het is hier intussen erg warm en vooral ook vochtig. Cut the crap: ik ben te lui ...

  • Eergisteren viel er 's morgens een kakkerlak uit het t-shirt dat ik van mijn kledingrek pakte. Daarna vestigde ik een nieuw wereldrecord 'short uittrekken', want die kwam van hetzelfde rek. De mogelijkheid dat er ook zo'n beest in mijn broek zat, was bijgevolg reëel, maar gelukkig geen realiteit. Even benadrukken dat kakkerlakken onvermijdelijk zijn in dit klimaat. T en ik zijn geen onhygiënische viezeriken. Toch heb ik daarna ons hele appartement opgeblonken. Als je me vraagt wat ik het meest mis aan België is het onze poetsvrouw.

  • Een huis kopen zit er voorlopig niet in. Ik citeer uit de mail van onze bank: "As you will recall our initial conversation, we typically have customers on savings plans for a year or two to allow enough repayment history to report; so the 3 month mark was a pretty aggressive goal." Ik mag hen begin augustus contacteren voor een update. Als ik dan nog hetzelfde riedeltje krijg, word ik mogelijk ook 'pretty agressive' en gebruik ik hen als goal.

  • Vijf literary agencies hebben me intussen afgewezen. Maar: het leven is aan de opportunisten en ik heb een hekel aan zelfmedelijden. Daarom: er zijn nog zestien agencies die overwegen om Mimir's Rainbow uit te geven.


Verder loopt alles hier - nog steeds - op rolletjes. Ik leef in Lala-land, voel me als een vis (gator) in het water en geniet van het feit dat ik tijd heb. Afsluiten doe ik met een cliché: de natuur hier is fantastisch en blijft me verbazen. Zo spotten we pas een gevangenistoilet in het midden van een bos ...


x

V



153 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page