top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Controlitis

Ik geef het grif toe: ik ben een controlefreak. Mijn zussen vergelijken me met Monica van Friends terwijl ik mijn uiterste best doe om Phoebe te zijn. Tja, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, dus Monica it is. Trouwens, ik hou van vogelen/vogels, dus zo erg kan het niet zijn.

Ik heb mijn zaakjes altijd perfect op orde: mijn huis is netjes, mijn administratie tot in de puntjes, mijn leerlingen doen wat ik zeg, ik zeg wat T. moet doen. Alles klopt als een bus en loopt als een trein. Rust in mijn huis, rust in mijn hoofd.


Tot ik besliste om naar de VS te migreren. De afgelopen maanden is de controle ver te zoeken. Het bedrijf waar T. werkt, is decision maker. Ik kijk vanaf de zijlijn toe hoe beslissingen (veel te laat) worden gemaakt terwijl de funderingen van mijn leven worden gesloopt. De Phoebe in mij doet verheugd een dansje. Exciting! Adventure! Freedom!

Monica daarentegen rukt me - meestal rond 3u45 - uit mijn slaap met een hoop issues waarop ik geen antwoord heb. Job search! Taxes! Insurance! Social services!

Dat resulteert in een paar uur woelen en strenge speeches voor mezelf: niet stressen, loslaten, het komt goed. Alles komt altijd goed. Dat weet ik. Mijn inner-Monica is het daar echter niet mee eens.


Het resultaat is dat ik sommige dagen door mijn huis loop als een kip-zonder-kop en honderd dingen tegelijk regel die de volgende dagen allemaal veranderen. Daardoor zit ik op andere dagen wezenloos in de zetel te bingewatchen. Friends, voor het geval je dat nog niet doorhad.


Gelukkig ben ik naast werkloze, controleloze controlefreak ook nog auteur. Dat betekent dat mijn overactieve brein steeds broeit op nieuwe verhalen. Momenteel zitten er twee boeken in de pijplijn: een jeugdboek waarin de hoofdpersoon mentale problemen heeft en volledig de controle verliest. (Waar haal ik de inspiratie?) En omdat het een pijplijn is ook een erotische chicklit. Nieuw leven, nieuwe ik, nieuw genre. Een pittig verhaal wordt het. Over een vrouw die over alles controle heeft, maar die soms ook gewillig uit handen geeft.


Bovenstaande resulteerde in alweer een spannende dag. Ik had een afspraak bij de belastingen. Ik heb geleerd dat de meneer van de belastingen niet veel weet over migreren. De rest van de dag spendeerde ik aan research: seksfantasieën (his & hers), seksdromen (en wat ze betekenen) en erotische kortverhalen. Gelukkig was er Friends om mijn oververzadigde brein af te leiden.


Benieuwd waar ik vannacht over droom ... How you doin'?


x V

189 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

2 comentarios


Tim Van Genechten
Tim Van Genechten
11 ene 2023

Hint: de inspiratie voor een derde boek is misschien dichter bij dan je denkt 😉

Me gusta

evy.danckers
11 ene 2023

Als je zelf moet uitzoeken hoe je website werkt... 🙄

Me gusta
bottom of page