top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Charleston & Savannah

De vakantie is voorbij en het was fantastisch. Een korte impressie:


Augusta

Vrienden op bezoek is de max! Kajakken, een escape room, het Morris Museum of Arts: er is voor ieder wat wils als je afkomt. Op 9 augustus hebben we een afspraak bij de bank i.v.m. onze lening. Keep your fingers crossed ...


Charleston

Ik was er al geweest, maar T nog niet. Die was ook onder de indruk. Het stadscentrum is heel mooi, maar de natuur - wat mij betreft - nog knapper. Live oaks - gigantische bomen - ik krijg er geen genoeg van. Een half dagje strand hoort er ook bij: Folly Beach. Het is overal pokkewarm en supervochtig. Ik heb al gezwommen in ons zwembad, in een klein en een groot meer en nu ook in de oceaan. Tot mijn verbazing is het steeds alsof je in badwater stapt: warm en dus allesbehalve verfrissend. Ik denk met weemoed aan de eerste golf die tegen je buik spat aan de Noordzee. Verkoeling vind je niet in de oceaan, wel vissen en roggen. Ik ben per ongeluk op één getrapt. Dat is glibberig en het wriemelt onder je tenen.

We verblijven twee nachtjes in een camper met een fantastisch uitzicht. Op voorhand denk ik dat T en ik in de toekomst misschien met een camper door de VS kunnen trekken. NIET! We vinden het verschrikkelijk: alles is te krap. Het bed is te hard en te zacht tegelijk. De airco maakt enorm veel lawaai en als je hem afzet, is het op een kwartier meer dan 35 graden. Conclusie: we zijn te posh voor een caravan. Op naar de volgende bestemming!


Savannah

Het stadscentrum is mogelijks nog mooier dan Charleston: brede boulevards, mooie architectuur, pleintjes omgeven door grote bomen en zelfs een kathedraal. We logeren in een appartement boven iemands garage en hebben een geweldige tuin en kajaks tot onze beschikking, dus trekken we erop uit. Natuurlijk gaan we ook wandelen. We spotten alligators, schildpadden, reetjes, salamanders, krabben, veel vogels en nog meer insecten - sommige onschuldig, andere steken venijnig.


Cliffhanger

Ons verlof was geweldig, daarvan getuigt het filmpje - met dank aan Stealers Wheel. T zit in het vliegtuig voor een weekje werken in Europa. En ik? Ik heb morgen mijn eerste werkdag!

Om 7u word ik verwacht in een basisschool op amper 2 mijl van mijn deur. Ik word het hulpje van de leerkrachten van het vijfde leerjaar, t.t.z. de assistente van de leerlingen in nood. Wat dat gaat geven? Ik ben even benieuwd als jullie. En nu moet ik dringend gaan slapen!


x

V





120 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1件のコメント


Annick Laenen
Annick Laenen
2023年7月31日

Mooie impressies 🌞

en toitoitoi met je eerste job in de USA 🤞🍀

いいね!
bottom of page