top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

Bucket list

Gisteren werd ik 46, maar dat weten jullie. Merci voor alle berichtjes op FB en WhatsApp, zeer geapprecieerd!

Verschillende felicitaties vermeldden dat ze een blog verwachtten over mijn (spetterende) verjaardagsfeest. Daar moet ik helaas teleurstellen. Verjaren is leuk, maar spectaculaire manieren om dit te vieren heb ik niet. Zaterdag ben ik Mexicaans gaan eten met T (mijn echtgenoot) en R (die ik hier leerde kennen, maar intussen tot de vriendinnen behoort). Lekker en met een genânte afloop (zie filmpje). Tequila is not my poison ... Gin wel, dus dat dronk ik gisterenavond, in het gezelschap van T, zelfgemaakte pizza en versgebakken appelcake. Meer moet dat niet zijn.

Bij gebrek aan imposante feestjes, zal ik 46 dingen bedenken die ik dit jaar wil waarmaken of ervaren:


  1. mijn Engelstalig kinderboek afwerken

  2. een agent vinden die dat wil uitgeven

  3. mijn trilogie (Glitch Game) in boekvorm vasthouden

  4. een zwaar aangebrande chicklit schrijven

  5. 10 Belgische bezoekers krijgen (6 komen er al zeker, je bent welkom!)

  6. me oprecht goed voelen in mijn vel (2 maanden in de VS en mijn broeken zijn te klein ...)

  7. minstens vier verschillende staten bezoeken (ik woon op de grens van South Carolina en Georgia, dus ik ben al halfweg)

  8. een blog-wandeling organiseren met minstens 10 deelnemers (hou 6 mei vrij als je naar Beerse wil/kan komen en graag wandelt - meer info volgt)

  9. een job vinden

  10. een huis kopen

  11. een manier vinden om honden te hebben in mijn leven

  12. leren kajakken (serieus, ik kan alleen maar rondjes varen ...)

  13. wilde dolfijnen zien (of dolfijnen in het wild)

  14. slangen zien (zonder gebeten te worden)

  15. in de oceaan zwemmen

  16. mijn collectie feestdagenkabouters aanvullen (not kidding; bij gebrek aan andere huisdieren)

  17. de stank uit Stinky krijgen (yep, auto riekt nog altijd, ondanks de potjes bakpoeder en Funkaway)

  18. mijjn 75ste blog schrijven

  19. Kerstmis vieren met mijn familie en schoonfamilie (begin december, want met kerst ben ik niet in België)

  20. iets(jes meer) gaan drinken met mijn collega's (de Borgerhoutse leerkrachten, niet bij gebrek aan andere, maar omdat dat de beste ooit zijn)

  21. paddleboarden op de Savannah

  22. 10 auteurslezingen geven (nog maar 2 op de planning ...)

  23. iets winnen (een pluchebeest op de kermis telt ook)

  24. minstens 30 dagen écht gelukkig zijn en 200 dagen simpelweg content (met een optie op veel meer, maar ik behoor niet tot de hoera-generatie, dus ben ik realistisch)

  25. euh ...

Ik heb nooit een bucket list gehad, dus dat is het zo'n beetje. Met stip op één staat uiteraard gezond blijven, want het lijf moet behoorlijk functioneren om al bovenstaande waar te maken.

Ik kom maar tot 24. Of ik heb te weinig ambitie, of ik ben gezegend met een fantastisch leven. Ik neig naar het laatste.


Afsluiten doe ik met een potentieel gevaarlijk iets: aan jullie om de lijst aan te vullen. Ik beloof om - in de mate van het mogelijke - mijn best te doen om het waar te maken. Hou wel rekening met het lijf, dat fantastisch is, maar al 46 jaar meegaat ...


x

V



141 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 Comment


Marianne Verhallen
Apr 05, 2023

Gefeliciteerd!

Like
bottom of page