top of page
bomen.jpg
Foto van schrijverEvy Danckers

1 picture = 1000 words

Mijn schrijftalent is te beperkt om verbaal geniaal te zijn nu de jetlag me volop in zijn greep heeft. Daarom beperk ik me deze keer voornamelijk tot beelden, want zoals de titel al zegt: een foto zegt meer dan duizend woorden. Hier volgt dus mijn langste blog ooit.


28 januari

  • Om 7u30 vertrekken we in het Mechelse met taxi schoonmama (de beste van de wereld!) naar Zaventem.

  • Als je reist, kies een koffer die nog net handbagage is en neem ook je grootste sjakos mee.

  • Jullie weten al dat ik fan ben van leuke quotes. Deze kwam ik tegen op de luchthaven in Zaventem.

  • Ik geloof in bovenstaande quote; het ontbijt in de business lounge is lekker.

  • 45 minuten vliegen van Zaventem naar Amsterdam. Ecologisch onverantwoord, maar anders was het ticket dubbel zo duur (snappen wie begrijpen wil of vice versa).

  • Na een vlotte transfer in Amsterdam 9u37min vliegen naar Atlanta. Dat valt goed mee als je business vliegt.

  • De aandachtige kijker ziet dat ze bij Avis (autoverhuur) Franglais / Frenglish tot officiële taal gebombardeerd hebben. Ik vermoed tenminste dat daarom de vlag ondersteboven hangt. Ik ben lief en spreek toch maar Engels (geen Amerikaans).

  • Al onze koffers zijn goed aangekomen én ze passen in de huurauto. Stresske minder!

  • Om 20u lokale tijd (2u 's nachts Belgische tijd) arriveren we in het hotel waar we tot woensdag verblijven.


29 januari


Om 4u30 ben ik klaar wakker. Hallo jetlag! Om 7u ben ik niet meer te houden, dus een wandeling. Ondanks de waarschuwingen voor krokodillen, zie ik vooral veel vogels en nog meer eekhoorns.

Uiteraard hebben veel huizen a porch, maar wij trekken volgende week naar een appartement.

Een ontbijtje scoren doen we in het New Moon Cafe op Broad Street. Ik kies voor de veggie eggs met veel groente. Groente, dat is hier blijkbaar plastic-kaas, veel ui en wat basilicum ...

De rest van de dag houden T en ik een zoektocht naar een bed (voor ons) en een Amerikaans telefoonabonnement (voor mij). Het resultaat is geen abonnement, maar wel een Amerikaans nummer (social security number issues) en geen bed, maar wel een matras (social security number issues).

Dineren doen we bij Nacho Mama's op Broad Street. Lekker en min of meer gezond.

De rest van de avond gaat naar mijn to-do-lijst voor de komende dagen. Met stip op 1: social security number fixen.


x

V


P.S.: I woke up early - there was no worm ...







202 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page